Enviromental Education – mobilitate Grecia
În perioada 4-8 septembrie 2023, a avut loc cea de-a treia mobilitate din cadrul proiectului de parteneriat Erasmus+ Environmental Education in Action, acțiunea KA210- parteneriate școlare, găzduită de Educational Center for Environment and Sustainability of Karpenisi din Grecia. Participanții au fost cadre didactice de la școlile și instituțiile partenere din proiect: Zespol Szkolno – Przedszkolny Nr.1 (Polonia), Educational Center for Environmental and Sustainability of Karpenisi (Grecia), Istituto Comprensivo di Pontassieve (Italia), HamzaYerlikaya Ortaokulu (Turcia), Sivas Dorteylul Ortaokulu (Turcia) și Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna”(România).
Prima zi din program a debutat cu o activitate în aer liber desfășurată pe o rută de 4 km în pădurea de platani, Gorgianades. Aici participanții s-au familiarizat cu ecosistemul de pădure, au observat specii de arbori, plante si animale. Fiecare popas a fost presărat cu povești despre tradițiile locului, despre mituri și istoria fiecărui colțișor observat. După masă participanții au vizitat Centrul Istoriei si Culturii Evritaniei și Muzeul Munților din Karpenisi, unic în Grecia. Seara s-a încheiat cu întâlnirea cu Viceprimarul orașului Karpenisi.
În ziua următoare, participanții, echipați cu bocanci și pelerine pentru ploaie, au luat parte la un program experimental de mediu, cu activitati in aer liber, in pădurea de brazi si platani din Tornos, cu un traseu de drumetie de 5 km. Apoi, s-a vizitat Mănăstirea Proussous și Muzeul Folclorului din Tomos, unde am fost prezentate tradițiile locului, costumele populare și modul de viață al localnicilor.
A avut loc o întâlnire cu un reprezentant al Asociației Naturale Ηiking din Karpenisi, care a vorbit despre preocuparea membrilor asociației de a implica tinerii în cât mai multe acțiuni de protecție și conservare a mediului local.
Un reprezentant al Universității Agricole din Atena, Departamentul local de Silvicultură, a vorbit despre incendiile care au avut loc de-a lungul timpului în această regiune și impactul acestora asupre creșterii și dezvoltării arborilor din pădurile zonale. În laboratoarele universității de silvicultură, profesorii au analizat diverse secțiuni prin tulpinile arborilor distruși de incendii.
Joi, în 7 septembrie, Programul experimental de mediu, cu activități în aer liber, s-a desfășurat în pădurea de brazi și platani din Mikro Chorio, cu un traseu de drumeție de 4 km. Au fost vizitate două sate tradiționale, cel din Megalo Chorio și din Korisxades, așezări montane, cu preocupări și tradiții străvechi, care oglindesc respectul pentru munte, grija pentru mediu și comuniunea cu natura.
În urma acestor activități , profesorii au învățat să creeze și să aplice, din experiența personală, propriul program pe tema mediului înconjurător, au reușit să îndrăgească natura, s-au familiarizat cu natura sălbatică din zona montană a Greciei, au aflat despre problemele de mediu cu care se confruntă comunitatea din Karpenisi, au conștientizat mult mai mult, problemele de mediu care privesc schimbările climatice și managementul sustenabil al pădurilor și au exersat abilitățile sociale.
Prof.Zbârcea Claudia
Mobilitatea virtuală în cadrul proiectului Erasmus +K229 ,,Future Awaits Coding”
,,FUTURE AWAITS CODING” a ajuns la final În ultimii 3 ani, în perioada 2019-2022, în cadrul Școlii Gimnaziale ”Oltea Doamna” Oradea, s-a desfășurat proiectul ERASMUS + K229 “FUTURE AWAITS CODING” Nr. proiect: 2019-1-HU01-KA229-060933_2, coordonat de către prof. Ienei David Laura și desfășurat în parteneriat cu alte 4 țări: Ungaria(coordonatoarea principala a proiectului),Turcia, Bulgaria și Finlanda. Activitățile desfășurate în cadrul proiectului au avut ca scop dezvoltarea abilităților TIC ale cadrelor didactice și ale elevilor prin utilizarea tehnologiilor moderne și a mobilității virtuale, proiectarea de noi modele de învățare pentru a facilita procesul de învățare, găsirea unor abordari creative de către elevi și producerea unui numar de produse finale (rezultate) pentru a partaja cu școlile partenere, care dezvoltă competențe ale elevilor și ale profesorilor, competențe cheie. Pe parcursul proiectului, 14 cadre didactice, membre în proiect, au organizat și implementat activitățile și au avut ocazia de a participa la mobilitățile organizate de țările partenere, au beneficiat de informațiile dobândite și s-au implicat direct în implementarea proiectului la nivelul școlii. Prin activitățile desfășurate, proiectul ,,Future Awaits Coding” a încurajat elevii să participe la competiții naționale și internaționale în domeniul STEM și Coding, cultivându-le curiozitatea științifică, deschizându-le apetența spre nou, sporindu-le încrederea în capacitățile proprii, prin implicare și mobilizare în actul de creație.
Aceste activități de ,,coding” contribuie la dezvoltarea gândirii critice, a celei logice, cât și a dezvoltării gândirii creative, oferindu-le elevilor libertatea de a vedea răspunsul la întrebarea ,,Ce se întâmplă dacă fac asta?”. STEM este următorul pas în materie de educație, și nu numai. Elevii Școlii Gimnaziale ,,OLTEA DOAMNA”, au dovedit că sunt familiarizați cu activitățile STEM, iar noi, dascălii ne-am îmbogățit ,,bagajul” de cunoștințe cu idei noi pe care le vom pune în practică și pe viitor cu elevii noștri. Proiectele STEM îi ajută pe elevii noștri să ducă rezolvările matematice dincolo de teorie și să le folosească pentru a rezolva situații din viața cotidiană. Ei reușesc astfel să facă o conexiune între ceea ce învață la materiile școlare și lumea înconjurătoare, stârnind astfel curiozitate și interes în a explora tot ceea ce îi înconjoară.
|
||
În perioada 18-20 ianuarie 2022, a avut loc
|
|||||||||||
Toate echipele țărilor implicate în proiect (Ungaria, România, Italia, Turcia, Finlanda și Bulgaria) au prezentat modele de bune practici din domeniul Coding, care se aplică în instituțiile de învățământ implicate în proiect! Laura Ienei-David |
FUTURE AWAITS CODING
Tehnologia a devenit o parte indispensabilă a vieții noastre. Este prezentă în fiecare activitate a vieții de zi cu zi. Trăim într-o eră digitală și tehnologia este peste tot. Importanța codificării care este cunoscută ca fiind piatra de hotar a acestei ere digitale crește de la o zi la alta și toți copiii trebuie provocați pentru a atinge cel mai înalt potențial academic în acest mediu tehnologic, indiferent de mediu lor social. În timpul școlii, trebuie să găsim timp și oportunități pentru forme practice și orientate spre aplicații de predare care promovează inovația.
Multe țări din lume au observat anumite abilități semnificative, cum ar fi gândirea analitică, gândirea critică, rezolvarea de probleme. Datorită codificării în copilăria timpurie, se crede că, capacitatea de gândire algoritmică a copiilor, creativitatea, gândirea și abilitățile de rezolvare a problemelor se vor îmbunătăți. Din aceste motive oportunitățile de dezvoltare, codificare și studiile robotizate au devenit părți esențiale în educație.
Educația STEM, care este una dintre cele mai importante paradigmele din secolul XXI, are o mare semnificație în modul de punere în practică a teoriei și dobândirea abilităților contemporane. Aceasta are ca scop creșterea liderilor creativi modernizați și creșterea economica. Integrarea STEM în educația națională va permite creșterea unei noi generații cu abilități creative, productive și moderne. În conformitate cu aceste evoluții din lume, se urmărește implicarea elevilor cu anumite calităti și abilități, cum ar fi încrederea în sine, gândirea analitică, gândirea critică, rezolvarea problemelor, gândirea de proiectare și productivitatea, împărtășind astfel cele mai bune exemple de studii conexe cu partenerii proiectului. Ne-am dat seama că noi căutăm cu toții oportunități suplimentare pentru cercetări cooperative în metode de predare inovatoare. În special, noi am fost și suntem interesați de dezvoltarea inovatoare recentă în utilizarea tehnologiei în predare și suntem dornici să aflăm mai multe despre asta.
De asemenea, ne dorim schimbarea modului de abordare a predării- învățării, permițând astfel codificarea, robotica
și STEM să devină cunoscute și folosite în rândul elevilorși al profesorilor.