Mobilitatea virtuală în cadrul proiectului Erasmus +K229 ,,Future Awaits Coding”

 

În perioada 18-20 ianuarie 2022, a avut loc

Mobilitatea virtuală în cadrul proiectului Erasmus +K229 ,,Future Awaits Coding”

Mobilitatea ar fi trebuit să se desfășoare cu prezență fizică în Italia,Bagheria, la Istituto Comprensivo Carducci-Gramsci,dar din cauza situației pandemice partenerii au hotărât ca mobilitatea să se desfășoare virtual.

 

Toate echipele țărilor implicate în proiect (Ungaria, România, Italia, Turcia, Finlanda și Bulgaria) au prezentat modele de bune practici din domeniul Coding, care se aplică în instituțiile de învățământ implicate în proiect!
Laura Ienei-David

FUTURE AWAITS CODING

            Tehnologia a devenit o parte indispensabilă a vieții noastre. Este prezentă în fiecare activitate a vieții de zi cu zi. Trăim într-o eră digitală și tehnologia este peste tot. Importanța codificării care este cunoscută ca fiind piatra de hotar a acestei ere digitale crește de la o zi la alta și toți copiii trebuie provocați pentru a atinge cel mai înalt potențial academic în acest mediu tehnologic,  indiferent de mediu lor social. În timpul școlii, trebuie să găsim timp și oportunități pentru forme practice și orientate spre aplicații de predare care promovează inovația.

            Multe țări din lume au observat anumite abilități semnificative, cum ar fi gândirea analitică, gândirea critică, rezolvarea de probleme. Datorită codificării în copilăria timpurie, se crede că, capacitatea de gândire algoritmică a copiilor, creativitatea, gândirea și abilitățile de rezolvare a problemelor se vor îmbunătăți. Din aceste motive oportunitățile de dezvoltare, codificare și studiile robotizate au devenit părți esențiale în educație.
            Educația STEM, care este una dintre cele mai importante paradigmele din secolul XXI, are o mare semnificație în modul de punere în practică a teoriei și dobândirea abilităților contemporane. Aceasta are ca scop creșterea liderilor creativi modernizați și creșterea economica. Integrarea STEM în educația națională va permite creșterea unei noi generații cu abilități creative, productive și moderne. În conformitate cu aceste evoluții din lume, se urmărește implicarea elevilor cu anumite calităti și abilități, cum ar fi încrederea în sine, gândirea analitică, gândirea critică, rezolvarea problemelor, gândirea de proiectare și productivitatea, împărtășind astfel cele mai bune exemple de studii conexe cu partenerii proiectului. Ne-am dat seama că noi căutăm cu toții oportunități suplimentare pentru cercetări cooperative în metode de predare inovatoare. În special, noi am fost și suntem interesați de dezvoltarea inovatoare recentă în utilizarea tehnologiei în predare și suntem dornici să aflăm mai multe despre asta.

            De asemenea,  ne dorim schimbarea modului de abordare a predării- învățării, permițând astfel codificarea, robotica

și STEM să devină cunoscute și folosite în rândul elevilorși al profesorilor.